Праект газеты
Густ Модныя колеры 2019 года: ружовы міленіялаў, жоўты пакалення Z і ўтапічны неамятны

Які колер будзе модны ў будучых сезонах, піша Бі-бі-сі. Па дадзеных Джоан Томас з кансультацыйнай кампаніі Coloro, пастэльныя адценні, якія ужо ёсць на рынку, застануцца ў ліку найбольш папулярных.

Яны меней насычаныя, інтэнсіўнасць тону ў іх прыглушаная, яны лёгкія, паветраныя і нараджаюць адчуванне спакою і дабрадушнасці — на кантрасце з акаляючымі наша жыццё палітычнымі і эканамічнымі ўзрушэннямі.

Праз ружовыя акуляры міленіялаў

Міленіялы — пакаленне людзей, народжаных у часавы прамежак з 1980 па 2000 год, або пакаленне Y. Яны сустрэлі новае тысячагоддзе ў юным узросце і адрозніваюцца перш за ўсё глыбокай уцягнутасцю ў лічбавыя тэхналогіі. Яны настолькі захопленыя ружовым колерам, што ён нават стаў менавіта так і называцца — ружовы міленіялаў.

Фота Wikimedia Commons

Гэта не нейкі канкрэтны адценне, а ўся пяшчотна-ружовая палітра: ад бледна-пудровай цукровай ваты і напаўпразрыстага ружовага кварца да колеру свежай ласасіны і ружовых фламінга.

Пакаленне Y шмат у чым расчароўвае і не заўсёды апраўдвае надзеі, якія ўскладаліся на яго ў 1980-я.

Магчыма, адсюль гэтае імкненне міленіялаў надзець «ружовыя акуляры» — менавіта як сродак супрацьпастаўлення новай жорсткай рэальнасці, з войнамі, канфліктамі, фэйкавымі навінамі і ціскам сацсетак.

Але ў міленіяльнай інтэрпрэтацыі гэты колер яшчэ транслюе думку пра гендарную флюіднасць і настальгію: невыпадкова эксперты моднай індустрыі мяркуюць, што адным з інфлюэнсераў (агентаў уплыву) гэтага колеру стаў кінарэжысёр Уэс Андэрсан са сваім фільмам «Гатэль «Гранд Будапешт».

Няхай заўсёды будзе жоўты

Ружоваму на пяткі наступае жоўты пакалення Z, гэта значыць тых, хто нарадзіўся пасля 1995 года.

У моду жоўты увайшоў шмат у чым дзякуючы папулярнай мабільнай платформе для абмену паведамленнямі Snapchat.

І зноў жа, як і ў выпадку з ружовым міленіялаў, гэта не адзін-адзіны жоўты, а разнастайныя яго адценні — ад неонава-цытрынавага да «колеру дзіцячай нечаканасці» і сланечнікаў Ван Гога.

Жоўты — гэта адзін з асноўных колераў спектра, і для чалавечага вока ён самы яркі, а для псіхікі — вясёлы, радасны, аптымістычны.

Пра пакаленне Z хадзіў такі жарт, што яны не робяць адрозненняў паміж рэальным і віртуальным.

І ў моду гэты колер увайшоў сапраўды шмат у чым дзякуючы папулярнай мабільнай платформе для абмену паведамленнямі Snapchat і сэрвісу знаёмстваў Bumble з іх ярка-жоўтымі лагатыпамі.

На паказе мадэляў будучага сезону на выставе Pure London жоўтага было шмат. Скрыншот Бі-бі-сі.

Як і міленіяльны ружовы, жоўты выплюхвае вонкі нейкі настальгічны футурызм пакалення Z: яны як бы з надзеяй глядзяць у сваю віртуальную будучыню, з сумам азіраючыся на рэальнае мінулае, якое ліха пражылі іх яшчэ вельмі нават дзейныя бацькі, а пакуль акуратна асвятляюць і вінтажуюць свае шматлікія фоткі ў Instagram.

Утапічны футурызм новай мяты

А калі зазіраць зусім ужо далёка — да алімпійскага 2020 года, то ў ім, па ацэнцы вядучага аналітыка трэндаў, кампаніі WGSN, будзе дамінаваць неамятны (Neo Mint), прычым і ў адзенні, і ў інтэр'еры.

А вось у іншага майстра, моднага дызайнера Марка Джэйкабса, яшчэ ў 2013 годзе была калекцыя, дзе мятны прысутнічаў у лішку, але вялікія мастакі заўсёды глядзяць далёка наперад, а ў мэйнстрым гэты колер прарвецца яшчэ толькі праз два гады.

Паводле звестак кампаніі Coloro, пастэльныя адценні застануцца ў ліку самых папулярных. Фота Бі-бі-сі.

Чым добры неамятны? Як усё пастэльныя адценні, ён пяшчотны, не агрэсіўны і выпраменьвае ўтапічны аптымізм. Неамятны ў нейкім сэнсе сімвалізуе наступленнне светлай будучыні ўжо сёння, ён як бы злучае навуковыя адкрыцці і новыя тэхналогіі з прыродай.

Паводле Бі-бі-сі

каментаваць

Націсканьне кнопкі «Дадаць каментар» азначае згоду з рэкамендацыямі па абмеркаванні

СПЕЦПРАЕКТ2 матэрыяла Шура-бура