Які колер будзе модны ў будучых сезонах, піша Бі-бі-сі. Па дадзеных Джоан Томас з кансультацыйнай кампаніі Coloro, пастэльныя адценні, якія ужо ёсць на рынку, застануцца ў ліку найбольш папулярных.
Яны меней насычаныя, інтэнсіўнасць тону ў іх прыглушаная, яны лёгкія, паветраныя і нараджаюць адчуванне спакою і дабрадушнасці — на кантрасце з акаляючымі наша жыццё палітычнымі і эканамічнымі ўзрушэннямі.
Міленіялы — пакаленне людзей, народжаных у часавы прамежак з 1980 па 2000 год, або пакаленне Y. Яны сустрэлі новае тысячагоддзе ў юным узросце і адрозніваюцца перш за ўсё глыбокай уцягнутасцю ў лічбавыя тэхналогіі. Яны настолькі захопленыя ружовым колерам, што ён нават стаў менавіта так і называцца — ружовы міленіялаў.
Фота Wikimedia Commons
Гэта не нейкі канкрэтны адценне, а ўся пяшчотна-ружовая палітра: ад бледна-пудровай цукровай ваты і напаўпразрыстага ружовага кварца да колеру свежай ласасіны і ружовых фламінга.
Пакаленне Y шмат у чым расчароўвае і не заўсёды апраўдвае надзеі, якія ўскладаліся на яго ў 1980-я.
Магчыма, адсюль гэтае імкненне міленіялаў надзець «ружовыя акуляры» — менавіта як сродак супрацьпастаўлення новай жорсткай рэальнасці, з войнамі, канфліктамі, фэйкавымі навінамі і ціскам сацсетак.
Але ў міленіяльнай інтэрпрэтацыі гэты колер яшчэ транслюе думку пра гендарную флюіднасць і настальгію: невыпадкова эксперты моднай індустрыі мяркуюць, што адным з інфлюэнсераў (агентаў уплыву) гэтага колеру стаў кінарэжысёр Уэс Андэрсан са сваім фільмам «Гатэль «Гранд Будапешт».
Ружоваму на пяткі наступае жоўты пакалення Z, гэта значыць тых, хто нарадзіўся пасля 1995 года.
У моду жоўты увайшоў шмат у чым дзякуючы папулярнай мабільнай платформе для абмену паведамленнямі Snapchat.
І зноў жа, як і ў выпадку з ружовым міленіялаў, гэта не адзін-адзіны жоўты, а разнастайныя яго адценні — ад неонава-цытрынавага да «колеру дзіцячай нечаканасці» і сланечнікаў Ван Гога.
Жоўты — гэта адзін з асноўных колераў спектра, і для чалавечага вока ён самы яркі, а для псіхікі — вясёлы, радасны, аптымістычны.
Пра пакаленне Z хадзіў такі жарт, што яны не робяць адрозненняў паміж рэальным і віртуальным.
І ў моду гэты колер увайшоў сапраўды шмат у чым дзякуючы папулярнай мабільнай платформе для абмену паведамленнямі Snapchat і сэрвісу знаёмстваў Bumble з іх ярка-жоўтымі лагатыпамі.
На паказе мадэляў будучага сезону на выставе Pure London жоўтага было шмат. Скрыншот Бі-бі-сі.
Як і міленіяльны ружовы, жоўты выплюхвае вонкі нейкі настальгічны футурызм пакалення Z: яны як бы з надзеяй глядзяць у сваю віртуальную будучыню, з сумам азіраючыся на рэальнае мінулае, якое ліха пражылі іх яшчэ вельмі нават дзейныя бацькі, а пакуль акуратна асвятляюць і вінтажуюць свае шматлікія фоткі ў Instagram.
А калі зазіраць зусім ужо далёка — да алімпійскага 2020 года, то ў ім, па ацэнцы вядучага аналітыка трэндаў, кампаніі WGSN, будзе дамінаваць неамятны (Neo Mint), прычым і ў адзенні, і ў інтэр'еры.
А вось у іншага майстра, моднага дызайнера Марка Джэйкабса, яшчэ ў 2013 годзе была калекцыя, дзе мятны прысутнічаў у лішку, але вялікія мастакі заўсёды глядзяць далёка наперад, а ў мэйнстрым гэты колер прарвецца яшчэ толькі праз два гады.
Паводле звестак кампаніі Coloro, пастэльныя адценні застануцца ў ліку самых папулярных. Фота Бі-бі-сі.
Чым добры неамятны? Як усё пастэльныя адценні, ён пяшчотны, не агрэсіўны і выпраменьвае ўтапічны аптымізм. Неамятны ў нейкім сэнсе сімвалізуе наступленнне светлай будучыні ўжо сёння, ён як бы злучае навуковыя адкрыцці і новыя тэхналогіі з прыродай.